Dokonywanie zakupów przez każdego z nas to jedna z naturalnych czynności, jakie wykonujemy codziennie. Potrzebujemy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednich produktów spożywczych, które kupujemy, ale także ubrań, w których chodzimy na co dzień czy elektroniki, dzięki której możemy słuchać muzyki, pracować, kontaktować się ze znajomymi. Wciąż mamy do czynienia z dwoma formami dokonywania właśnie takich zakupów. Część osób preferuje nabywać różne rzeczy w sposób stacjonarny w sklepie. Dzięki temu mają możliwość zobaczyć dany produkt przed jego zakupem, dotknąć , powąchać – innymi słowy zmysły przy dokonywaniu zakupów mają bardzo duże znaczenie. Z drugiej zaś strony mamy wielu zwolenników zakupów internetowych, które pozwalają nam szybciej, bardziej komfortowo, bez konieczności wychodzenia z domu zamawiać różnego rodzaju produkty. Bardzo często przemawia do nas również cena, ponieważ rzeczy, które nabywamy przez Internet są często tańsze. Natomiast istotnym czynnikiem, który powstrzymuje ludzi przed takimi zakupami jest możliwość zostania oszukanym. Dokonania płatności i możliwości, że zamówiony produkt do nas nigdy nie przyjdzie. Dlatego też ważną opcją pod tym kątem jest chargeback. Jest to obciążenie zwrotne, które pozwala odzyskać nam stracone środki. Jeśli zwrócimy się do naszego banku właśnie w tej kwestii, że zostaliśmy oszukani na transakcji, w której braliśmy udział. Bank może więc zwrócić nam całkowitą lub część kwoty, którą straciliśmy. Chargeback jest to opcja zabezpieczająca, pozwalająca zbudować swoistą barierę ochronną, czyli miejsce do którego możemy się zgłosić w sprawie takiej transakcji.