Kampanie reklamowe dają ogromne możliwości. Jest to najczęściej wybierane przez właścicieli witryn działanie. Jednak pojawia się ważne pytanie, które odnosi się do Google Ads i Facebook Ads – czy działa lepiej niż inne strategie marketingowe?
Konkurencyjną, choć działającą w zupełnie innym obszarze, formą digital marketingu jest pozycjonowanie. Opiera się ono na zupełnie innych zasadach niż Facebook Ads. Przede wszystkim jest działaniem bezpłatnym, jednak nie przynosi tak szybkich efektów jak kampanie.
Postarajmy się więc odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie, które zadać możemy sobie zadać zarówno w przypadku pozycjonowania, jak i Facebook Ads – czy działa.
SEO słowem wstępu
Search Engine Optimization to proces polegający na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej, aby zapewnić klikalność oraz ruch na stronie. WordPress jest miejscem idealnie dostosowanym do praktyk optymalizacji.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?
Chociaż zarówno WordPress, jak i Facebook Ads to dosyć proste i intuicyjne w obsłudze narzędzia, to ich samodzielna optymalizacja nie należy do łatwych zadań, co wynika ze stale rosnącej konkurencji. Odpowiednio wybrana agencja pozwoli na:
- zaoszczędzenie czasu,
- wyeliminowanie ryzyka błędów,
- zyskanie pewności osiągnięcia celów,
- skorzystanie z usług kompetentnych specjalistów z wielu dziedzin – od branży IT, po marketing i promocję,
- zmniejszenie kosztów pod kątem długoterminowych działań.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Wybierając agencję, zwróć uwagę na podejście do pozycjonowania, które będzie wynikać z przeprowadzonego audytu oraz analizy konkurencji. Uwzględnij również rodzaj świadczonych usług oraz podział obowiązków pomiędzy poszczególne zespoły. Nie bez znaczenia są także wcześniejsze współprace oraz oceny byłych klientów. Oczekuj transparentności oraz raportów z kolejnych postępów. Zanim podpiszesz umowę, upewnij się co do jej warunków oraz okresu wypowiedzenia. Wybierz również najbardziej odpowiedni dla siebie model rozliczeniowy.
Pozycjonowanie WordPress a zadania agencji
Check lista do wdrożenia na stronie posiada stały zestaw zadań, jednak zmienia się ich charakter w zależności od indywidualnych potrzeb właścicieli stron. Niezależnie od tego, czy prowadzisz blog czy sklep internetowy, agencja SEO zadba o takie elementy jak:
- audyt,
- analiza konkurencji,
- ocena intencji wyszukiwania odbiorców,
- optymalizacja techniczna strony,
- link building,
- content marketing,
- pozycjonowanie e-commerce i lokalne.
Facebook Ads a zadania agencji
Zestaw zadań, które należy wykonać, pojawia się też w przypadku płatnych kampanii reklamowych. Pamiętaj więc o:
- ustaleniu budżetu
- analizie docelowych odbiorców
- słowach kluczowych
- call to action
- zachęcającej treści
Facebook Ads czy pozycjonowanie WordPress?
Pewnie będzie to dla Ciebie zaskoczenie, ale wcale nie musisz wybierać! Przy odpowiednio zaplanowanym budżecie będziesz w stanie pozwolić sobie na obie formy promocji. Nie musisz więc już zadawać sobie pytań odnośnie do Facebook Ads – czy działa lepiej, czy warto, czy się opłaca i wiele innych. Działanie i osiągane efekty są bowiem zależne w głównej mierze od osoby planującej i wdrażającej te strategie. Jednak jeśli umiejętnie połączy ona obie formy reklamy, z pewnością strona będzie mieć większe szanse na osiągnięcie sukcesu online.