Dziedzina User Experience (UX) staje się coraz bardziej znaczącym aspektem branży projektowej, skupiając się na tworzeniu produktów naprawdę użytecznych i przyjaznych dla użytkownika. Pisanie UX jest jednym z aspektów UX, który zyskuje na popularności i jest niezbędny do tworzenia produktów, które odbiją się szerokim echem wśród odbiorców.
W najbardziej podstawowym znaczeniu, pisanie UX odnosi się do praktyki upewniania się, że użytkownicy rozumieją, jak korzystać z produktu. W niektórych przypadkach oznacza to upewnienie się, że użytkownicy wiedzą, jak zainstalować i uruchomić sam produkt. Wiele innych aspektów pisania UX polega na pomaganiu użytkownikom w zrozumieniu, jak wykonywać zadania – na przykład, jeśli projektujesz oprogramowanie dla banku, twoim zadaniem będzie napisanie tekstu pomocy, który mówi klientom, jak dokonywać wpłat i wypłat z ich kont.
Oprócz pomagania ludziom w nauce wykonywania zadań bezpośrednio związanych z produktem, pisarze UX są również odpowiedzialni za zapewnienie, że to, co piszą, jest łatwe do odczytania i dobrze skonstruowane. Może to oznaczać unikanie zbyt technicznego języka lub żargonu tam, gdzie to możliwe, bycie zwięzłym, ale dokładnym w wyjaśnianiu pojęć oraz używanie przyjaznego tonu i języka.
Jak widać, nie ma tu miejsca na kreatywność, jeśli chodzi o pisanie UX – ale to nie znaczy, że nie ma tu zabawy! Więcej na ten temat znajdziesz na stronie https://writtedly.pl/ .